حق بیمه عمر چگونه محاسبه می‌شود؟

فروش انواع بیمه نامه به صورت نقد و اقساط

جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

حق بیمه عمر چگونه محاسبه می‌شود؟

۲ بازديد

حق بیمه عمر چگونه محاسبه می‌شود؟

 

برای اینکه درک درستی از مزایای بیمه عمر پیدا کنید ابتدا باید به حق بیمه عمر و نحوه محاسبه آن بپردازیم. قبل‌ تر گفتیم که یکی از بزرگ‌ترین مزایای بیمه عمر این است که شما با هر شرایطی قادر به تهیه آن هستید. حداقل و حداکثر حق بیمه در شرکت‌های مختلف ارائه‌دهنده بیمه عمر بر اساس سیاست‌های شرکت، مقادیر مختلفی دارد. در این مرحله باید به این موضوع توجه کنید که با توجه به شرایط مالی و اولویت‌هایتان چه مقدار از حق بیمه برایتان مناسب است.

 البته باید به این موضوع توجه کنید که حق بیمه ماهانه‌ای که می‌پردازید مستقیماً روی سرمایه عمر شما تأثیر می‌گذارد. سرمایه فوت در شرکت‌های مختلف به‌صورت ضریبی از حق بیمه ماهانه محاسبه می‌شود که همان ضریب تشکیل سرمایه بیمه عمر است. این ضریب نیز در شرکت‌های مختلف، متفاوت است و شما می‌توانید با توجه به شرایطتان ضریب دلخواه خود را انتخاب کنید. برای مثال ضریب 300 را در نظر بگیرید که البته معمول‌ترین ضریب تشکیل سرمایه بیمه عمر نیز هست. اگر شما ماهانه مبلغ 100 هزار تومان به‌عنوان حق بیمه عمر بپردازید سرمایه عمر شما 30 میلیون تومان خواهد بود. مبنای محاسبه سرمایه فوت، حق بیمه ماهانه است. شاید این مبلغ در ابتدا ناچیز به نظر برسد؛ اما باید توجه کرد که این 30 میلیون از اولین لحظه صدور بیمه‌نامه به‌عنوان سرمایه فوت فرد وجود دارد.

 از طرفی پارامتری به نام درصد افزایش سالانه حق بیمه وجود دارد که آن هم روی حق بیمه پرداختی تأثیرگذار است. این درصد در شرکت‌های مختلف حداقل و حداکثر متفاوتی دارد. اگر بیمه‌گذار ضریب افزایش حق بیمه را 10% انتخاب کند درصورتیکه در سال اول ماهانه مبلغ 50 هزار تومان به‌عنوان حق بیمه بپردازد از سال دوم باید این مبلغ را به 55 هزار تومان در ماه افزایش دهد. از آنجایی‌که سرمایه عمر ضریبی از حق بیمه ماهانه است با پرداخت حق بیمه بیشتر، در واقع سرمایه عمر خود را افزایش می‌دهد و ارزش آن را طی سالیان حفظ می‌کند .

حال که تا حدودی با مقدمات محاسبه حق بیمه آشنا شدید به انواع پوشش‌های بیمه عمر می‌پردازیم که هر یک از آن‌ها به نحوی با حق بیمه ماهانه در ارتباط هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.